Fabóné Nagy Andrea
1965-ben születtem Mezőberényben. A szentesi Horváth Mihály Gimnázium irodalmi-drámai tagozatán érettségiztem 1983-ban. Főiskolai tanulmányaimat a szarvasi Óvónőképzőben végeztem. 1988-ban költöztem Szarvasra, miután férjhez mentem. Jelenleg Freinet óvodapedagógus és szakvezető mentorként dolgozom. Lassan 30 éves szakmai tapasztalattal a hátam mögött, elmondhatom, mindig is az óvodapedagógia újító formáit, módszereit próbáltam elsajátítani, majd ezt a tudást tovább adni. Diplomám megszerzése óta a szarvasi Óvóképző Főiskola Gyakorlóóvodájában végzem munkámat, ahol a gyerekek nevelésén túl, a Főiskola hallgatóit is oktatom.
Több új kezdeményezés, innováció fűződik a nevemhez.
- A projektpedagógia, a projektmódszer kipróbálásában, bevezetésében úttörőmunkát végeztem. A projektpedagógia gyakorlati alkalmazása mellett, tervezési formájának kidolgozását is magaménak mondhatom. Másodmagammal könyv formájában is közreadtam, megjelentettem néhány projekttéma megtervezését, gyakorlati megvalósítását Zöld napok a környezeti nevelésben címmel.
- Ahogy egyre inkább mélyedtem el a projektpedagógia, a projekt módszer mélységeibe, úgy találtam rá a Freinet alternatív pedagógiájára. A Freinet program szellemiségében nevelkedő gyermekeink személyiségének fejlődésében nagy szerepe van nevelésfelfogásunknak. Az elmúlt évek tapasztalatai, az utókövetés is azt bizonyítja, hogy a kezeim közül kikerült gyerekek, sokkal nyitottabban, természetesebben, kreatívabban tudnak viszonyulni az óvoda után eléjük kerülő élethelyzetekhez. Saját gyermekeim felnevelése során is tudatosan tereltem őket ezen az úton, aminek a gyümölcse most kezd beérni, hiszen mind a két gyermekem egyre sikeresebb a saját életükben, tanulmányukban, amely nem csak az anyai szívemet, de a pedagógusi vénámat is büszkeséggel tölti el.
- 2003-tól tagja vagyok a Freinet Egyesületnek. Az Egyesület legnépszerűbb programja, a nyaranként megrendezett 1 hetes tábora, ami akkreditált továbbképzés keretében folyik. Ezeken a táborokon különböző műhelyekben zajlik a gyakorlati tapasztalatszerzés, egymástól való tanulás. Több alkalommal vezettem műhelymunkát a résztvevő kollégáknak, ahol természetesen Freinet technikák alkalmazásával dolgoztuk fel az adott projekttémákat.
- A drámapedagógia, a drámajátékok iránti érdeklődésem, szeretetem középiskolából ered, hiszen a szentesi Horváth Mihály Gimnázium irodalmi-drámai tagozatán végeztem. Mindig is fontosnak tartottam, és érdekelt ez a pedagógiai módszer, de mélyebb elkötelezettség iránta, és hasznosítása a munkám során csak az utóbbi években teljesedett ki. 3 éve vezetem a „Tükörcserepek” fantázianévre keresztelt ön- és társismereti műhelyt. Az önismereti műhely vezetése lehetőséget adott, hogy ezt a területet is mélyrehatóbban tanulmányozzam, és szervezett keretek között alkalmazzam a drámajátékokat, ezáltal fejlesszem a kreatív, tehetséges gyerekeket.
- Azonban az igazi kihívást mégis az jelentette, amikor felkértek, hogy továbbképzés keretében is osszam meg tudásomat, és tartsak óvópedagógusoknak másodmagammal akkreditált továbbképzést. Szívesen vállaltam el, tettem eleget a felkérésnek, azzal a tudattal, hogy ezáltal át tudom adni, azt a tudást, tapasztalatot, azokat a jó gyakorlatokat, amit, mint gyakorló óvodapedagógus, és mint szakvezető mentor az évek során elsajátítottam, és munkámban képviselem.
Szurmik Zoltán
1972-ben születtem, 1997-ben diplomáztam Szegeden a Juhász Gyula Tanárképző Főiskola magyar-orosz, majd 1999-ben a József Attila Tudományegyetem magyar szakán. Drámapedagógus végzettségemet 2002-ben szereztem Zsámbékon, majd egy évvel később szakvizsgázott drámapedagógus lettem.
A szentesi Horváth Mihály Gimnáziumban tanítok magyart és drámát 2001 óta. 2010 szeptembere óta vezetem a gimnázium irodalmi-drámai tagozatát. 2012-ben a Corvinus Egyetemen végeztem mint tanügyigazgatási-szakértő, emellett pedig különböző művészeti iskolákban tevékenykedtem és tevékenykedem ma is.
Szerepet vállalok a felnőtt pedagógusképzésben, akkreditációs tanfolyamokat írok és tartok a drámával való nevelésről kollégáknak. Bemutató órákat, diákszínpadokat vezetek, rendezek, egy amatőr társulatban színészi ambícióimat is kiélem.
Pedagógusként fő célom a hitem, vagyis a drámapedagógia módszereivel való nevelés, egy teljesebb, nyitottabb élet felé tartó úton.