Kreativitás fejlesztése
Az itt következő játékokat a kreativitás és a fantázia fejlesztésére ajánlom.
Eszközök: Egyszerű ritmushangszerek, melyeket készíthetünk mi magunk is csoportunkkal (különféle dobozokból, kindertojás kapszulákból, magokból stb.), kendők, hullahopp karikák, pamutgombolyag, egy szép csomagolópapírral bevont cipős doboz, pamutgombolyag, olló, CD lejátszó.
A kezdés rítusa lehet bármelyik az előző blogbejegyzésben megismertek közül.
- A gyerekek hangszert választanak, majd kérjük meg őket, hogy szólaltassák meg másként, mint ahogy eddig megszokták. Adjunk lehetőséget arra, hogy többféle megoldást is találjanak.
- Kis karmester: Egy önként vállalkozó gyermek beáll a kör közepére, ő lesz a karmester, aki testmozdulatokkal, mimikával, gesztusokkal fogja irányítani a többieket. Neki kell kitalálni, hogyan alakítsa a tempót, dinamikát, a különböző hangszercsoportokat. A mű végén kérdezzük meg, hogy azt csinálta-e a zenekar, amit ő hallani szeretett volna, és a zenészeket, hogy értették-e mit kíván tőlük a karmester.
- Halászat: A karika egy ház, aki benne ül bármivé változhat. Az óvó néni a halász, aki egy szép kendővel és énekszóval elindul halászni. A legalkalmasabb ének: „Hej, halászok, halászok mit fogott a hálótok? nem fogott az egyebet, (itt a karika lakója megmondja, hogy ki ő, majd folytatódik a dal: „Hát a …….. mit eszik, ha a bárkába teszik? Nem eszik az egyebet…… (itt megmondja, hogy mit eszik)
Ezt követően kifogják és ő is csatlakozik az óvó nénihez, így mennek tovább. A háló egyre nagyobb lesz, a karikalakók egyre fogynak. Addig játsszuk, míg mindenkit ki nem fogtak. természetesen énekelhetünk mást is. - Kendőtánc: Mindenki választ magának egy szép kendőt, leteríti a földre, ráül vagy ráfekszik. Kérjük meg őket, hogy csukják be a szemüket, s miközben szól a zene képzeljék el, hogy mi vagy ki lehet a kendőjük, majd táncoljanak, mozogjanak, játsszanak vele, míg szól a zene. Mindig egy rövid, két-három percnyi zenét válasszunk, s ezt játsszuk el többször (4-5ször ) egymás után. majd beszélgessünk velük, kinek mi volt a kendője. Ne válasszunk szöveges zenét, csak instrumentálisat, hogy ne befolyásolja a gyerekek képzeletvilágát. A zeneválasztás lehetőleg komoly zenei részlet legyen, olyan zene, mely bennünket is inspirál.
- Szoborátváltozás: A gyerekek zeneszóra sétálnak a teremben, amikor a zene elhallgat, szoborrá változnak, majd amikor újra megszólal a zene, továbbsétálnak addig, míg ismét elhallgat, ekkor újra szoborrá változnak. Ebben a játékban hagyjuk, hogy ezek az átváltozások csak bennük menjenek végbe, nem kell verbalizálni a belső történéseket. Zeneként itt is olyan művet válasszunk, aminek nincs szövege.
- Húzd ki a hangod!: Egy szép csomagolópapírral bevont cipős dobozban elhelyezünk egy nagy pamutgombolyagot. A dobozt egyik oldalán kilyukasztjuk és kivezetjük rajta a fonalat. A gyerekek körben ülnek, odamegyünk egyikükhöz, kezébe adjuk a fonal végét és kérjük meg, hogy valamilyen hangot adva kezdje el húzni a fonalat, amíg bírja levegővel a hangadást, közben mi is hátrálhatunk a dobozzal. Ha elhallgat, vágjuk el a fonalat. Majd így tovább, minden gyermekkel. Ezután a saját hangjából (fonalából) mindenki csináljon valamilyen formát. Ezeket a kis alkotásokat felragaszthatjuk egy nagy csomagolópapírra, ez lehet a csoport hangja, le is festhetjük, el is énekelhetjük, csinálhatunk a hangokból egy nagy közös alkotást is és még számtalan variációt kitalálhatunk.
play youtube
play youtube
play youtube
xnxx
xvideos
porn
hentai
porn
xnxx
sex việt
Phim sex
MP3 download
Download Mp3
Free Music
sex mex
phim séx
Tujuana
play youtube
play youtube
xnxx
xvideos
porn
hentai
porn
xnxx
sex việt
Phim sex
MP3 download
Download Mp3
Free Music
sex mex
phim séx
Tujuana