Bizalom, elfogadás, közösség
A kisgyermek első közösségi élményét óvodai csoportjában éli át. Fontos tehát, hogy olyan tapasztalatokat szerezzen, melyek később az iskolás korban, a kamaszkor viharaiban, s majd felnőtt évei során is segítségére lesznek kapcsolatai alakításában, megélésében. Ezért kell a gyermeki személyiség fejlesztésében különös figyelmet szentelni az egymás iránti bizalomnak, a magunk és mások elfogadásának.
A foglalkozás célja: az önbizalom, az önkifejezés, a társakra való figyelem és a tolerancia fejlesztése.
Eszközök: Egyszerű ritmushangszerek (dobok, csörgők, ritmusfák, triangulum, cintányér), egy száncsengő és egy műanyag játékmikrofon ( ha nincs, helyettesíthető akár egy rumbatökkel is), pamutgombolyag.
A kezdés rituáléja: Az óvónő figyelemfelkeltés céljából a „Ki játszik ilyet? Majd megmondom milyet” dalocskát énekelve elkezdi körberakni a székeket, majd egy-egy gyermeket megérintve, vagy kezét megfogva odacsalogatja őket. Ha már mindenki leült, kezdődhet a játék.
- Névlánc: Sorban mindenki mondja, vagy énekli a (teljes) nevét úgy, hogy egy általa kitalált mozdulattal kíséri. A csoport minden egyes bemutatkozást megismétel. Szerencsés, ha a felnőtt kezdi.
- Csitt csengő!: Egy száncsengőt adunk kézről kézre úgy, hogy csengőcskéi némák maradjanak. A gyerekeknek sem szabad beszélni. Ha körbeért a csengő, kérdezzük meg, mire gondoltak közben. Nehéz volt-e csendben lenni? Mit gondoltak, ha valakinek sikerült a néma továbbadás és mit, ha megszólalt a száncsengő. Sajnálták-e társukat? Izgultak-e, hogy vajon nekik hogy sikerül? Stb., stb.
- Kacsintós: Egyszerű, az óvodai csoportban fellelhető ritmushangszerekkel játszunk. Mindenkinél van egy-egy hangszer. A játékot az óvónő kezdi. Körbenéz a gyerekeken és valakivel szemkontaktust vesz fel. Rákacsint, majd röviden muzsikál a hangszerén (zenés ajándékot ad). Ezt követően az a gyermek néz körbe, aki az ajándékot kapta, kiválaszt egy társat azok közül, akik ránéznek . Kacsint, majd zenés ajándékot ad. Addig játsszuk, míg megítélésünk szerint türelemmel bírják a gyerekek .
A játék végén beszélgessünk arról, milyen érzés volt ajándékot adni? Kit választottak: a barátjukat, vagy aki épp rájuk nézett? Milyen érzés volt arra várni, hogy választ-e engem valaki? Milyen érzés volt, ha nem választottak engem? Játsszuk el úgy is, hogy senki nem választhatja a barátját. Erről is beszélgessünk velük. - Mikrofonos: Mindenkinél van egy hangszer. Az óvónő körbejár, megáll egy gyermek előtt, elé tartja a mikrofont és ő megszólaltatja a hangszerét. Addig szólózik, míg előtte a mikrofon. Majd ő lesz a riporter, kezébe veszi a mikrofont, és viszi tovább egy általa kiválasztott gyerekhez. Kérjük meg őket, hogy a „riport” előtt, s ha lehet alatta is, nézzenek egymásra. Először itt is engedhetjük, hogy a gyerekek önállóan válasszanak, de később irányíthatjuk is. Pl.: fiú lányt válasszon és fordítva, olyan gyereket válasszon, akivel nem szokott együtt játszani, vagy azt válassza, akivel nemrég összeveszett…. stb. A játék végén beszélgessünk az érzéseikről. Miért őt választottad? Milyen érzés volt, hogy nem választhattad a barátodat? Nehéz volt-e olyan valakit választani, akivel haragban vagy? Stb., stb.
- Pókháló: A gyerekek körben ülnek, kezükben egy-egy hangszer. Az óvónő egy gombolyagot gurít, s aki előtt megáll, az megfogja a fonalat, majd a gombolyagot továbbgurítja egy másik gyereknek. Ügyeljünk arra, hogy mindenkihez odaguruljon, senki ne maradjon ki a játékból. Egy pókháló lesz belőle. Amikor kész, letesszük a földre. Egy önként vállalkozónak bekötjük a szemét. Megkérjük, hogy vegye le a cipőjét és válasszon magának egy társat, aki vezetni fogja (de pedagógiai céllal mi is kijelölhetjük a segítőt). Majd így végigsétál a pókhálón, s akik előtt elhalad, azok zenélnek . Többen is kipróbálhatják. A játék végén beszélgessünk arról, milyen érzés volt vezetni a nem látó társunkat? Milyen volt annak, akit vezettek? Hogy látták ezt a zenélők?….
Végül: Hétről hétre egy-egy játékcsokrot kínálok, de természetesen nem kell egy foglalkozás alatt mindet végigjátszani. Lehet akár csak egyet is kiválasztani attól függően, hogy milyen fejlesztési területre kívánunk hangsúlyt fektetni. A játékokra a nonverbális kommunikáció jellemző, de némelyik játék végén fontos, hogy beszélgessünk az átéltekről.
play youtube
play youtube
xnxx
xvideos
porn
hentai
porn
xnxx
sex việt
Phim sex
MP3 download
Download Mp3
Free Music
sex mex
phim séx
Tujuana