A Gondolkodj Egészségesen Program akkreditált továbbképzéseit elsősorban az óvodapedagógusok, illetve az óvodás korosztállyal foglalkozó más képzettségű szakemberek figyelmébe ajánljuk. Továbbképzéseink hiánypótlóak és egyediek, ezért úgy gondoljuk, rendkívüli jelentőséggel bírnak országos viszonylatban is.

Képzéseink által egy olyan összművészeti eszköztárat és tudást szeretnénk átadni az óvodáskorú gyermekekkel foglalkozó pedagógusoknak, amelyből saját óvodájuk jellegzetességeinek megfelelően, gyermekcsoportjaik összetételének ismeretében bátran válogathatnak a legszebb, legnemesebb cél: a gyermek személyre szabott személyiségfejlődése és -fejlesztése érdekében. Mindezt a digitális világ sajátosságaihoz igazítva.

Képzéseink az Oktatási Hivatal által akkreditáltak, ami többek között azt jelenti, hogy a képzés elvégzéséről tanúsítványt adunk, s a hétévente kötelezően teljesítendő 120 órába/kreditbe beszámíttathatóak.

Mit tegyek, ha még nincs meg a felsőfokú pedagógusi oklevelem vagy nincs pedagógus végzettségem?

2017 ŐSZÉN INDULÓ 30 ÓRÁS KÉPZÉSEINK

Drámajáték-vezetés projektszemlélettel az óvodai egészségnevelésben

A játék a gyermek elemi tevékenysége, amely az óvodás korban meghatározó nevelő és fejlődés-lélektani erővel bír. Ezért nem mindegy, hogy mit és hogyan játszunk a gyermekekkel. A drámajátékok éppen azt a célt szolgálják, hogy általuk különböző készségek fejlődjenek, hogy a játékok és feladatok tudatos és módszeres kiválogatásával egy alapozó, testileg és lelkileg egészséges életmódra nevelő hatás érje a gyermekeket.  Képzésünket azoknak az óvónőknek, tanítóknak ajánljuk, akik maguk is szívesen játszanak, és akik szeretnék játéktárukat bővíteni, oktató-nevelő munkájukat színesebbé, eredményesebbé, hatékonyabbá tenni. Olyan drámajáték gyűjteményt nyújtunk át, ismertetünk meg a résztvevőkkel, amelyek hozzásegítenek a gyerekek egészséges életmód szemléletének játékos formában történő feldolgozásához, attitűdjük formálásához, miközben ezeknek a játékoknak írásos dokumentálását, projektben történő tervezését is elsajátíthatják.

Fabóné Nagy Andrea, óvodapedagógus és szakvezető mentor & Szurmik Zoltán, irodalom és drámapedagógia tanár vezetésével

Részletek

Zene, mozgás, tánc, vizuális művészetek komplex megvalósítása, személyiségformáló hatása az óvodában

Azon szakembereknek ajánljuk, akik szeretnének minél mélyebb ismeretekkel rendelkezni, és újabb módszerekkel, technikákkal, eszközökkel megismerkedni a gyerekek mozgás/tánc/vizuális nevelésének területein. A képzés során a résztvevők megismerkedhetnek a GE program szellemisége mellett a különböző zenei stílusokhoz (népzene, más népek zenéje, klasszikus és könnyű zene, kortárs zene) kapcsolható mozgás- és táncformákkal (néptánc, szabad mozgás, jóga) és a hétköznapok során használható segédanyagokhoz jutnak hozzá. Megismerkedhetnek és saját élményt szerezhetnek különböző vizuális ágak és azok beépítésének lehetőségeivel az óvodai élet folyamatába.

Karczewicz Ágnes, óvodapedagógus & Vernyik Ilona, óvodapedagógus, jógaoktató, táncpedagógus vezetésével

Mese és bábjáték az óvodában a szociális és erkölcsi kompetenciák fejlesztésére

Képzésünket azon pedagógusoknak ajánljuk, akik szeretnének segítséget nyújtani a gyerekeknek a mese és a bábjáték művészetpedagógiai eszközeivel a mindennapi élet velejárójaként megjelenő élethelyzetekben. Ha meséket mondunk és bábozunk el a gyerekeknek, akkor ESÉLYT teremtünk számukra saját önazonosságuk kialakításra, és egymás önazonosságának megértésére, átérzésére. A pedagógusnak indirekten, a szimbólum nyelvén kell választ adniuk a gyerekeknek az olyan témákban is, mint a nagyszülők halála, a szülők válása, a betegséggel/beteg testvérrel, családtaggal való együttélés, a kisebbséghez való tartozás stb. Mesetipológiai, problémacentrikus meseválasztási, meseelemzési, bábtechnikai és dramaturgiai alapozás után gyakorlatorientált felkészítést ajánlunk a résztvevőknek, olyan eljárások és eszközök bemutatásával, amelyeket adaptálhatnak a saját csoportjukban végzett pedagógiai munkához.

Bitter Noémi, irodalomtanár & Székely Andrea, bábművész, a Kabóca Bábszínház igazgatójának vezetésével

A gyermeki személyiség kibontakoztatása zeneterápiás módszerekkel az óvodában

A zene, a dal a gyermek természetes közege. A zene önmagában is fejlesztő eszköz. A ritmus a figyelmet, fegyelmet és a beidegződést segíti, a dallam az érzelmek formálója. A zenei nevelés – transzferhatása által – a gyermek egész személyiségére döntő hatással van. A zeneterápia ezt a nevelői munkát hivatott kiegészíteni egy új módszerrel. A tudatosan és módszeresen kiválasztott zeneterápiás játékok és a terápiás szemléletmód együttesen biztosítják azt a közeget, melyben a gyermek önkifejezése, kreativitása szabadon bontakozhat, bizalma a társak felé mélyülhet és önbizalma erősödhet. Ezáltal testileg és lelkileg egészséges személyiséggé válhat. Képzésünk célja, hogy segítse az új kihívások elé állított nevelők munkáját a gyermeki személyiség minél teljesebb kibontakoztatásában. Olyan eszköztárat szeretnénk a pedagógusoknak átadni, melynek alkalmazása bármilyen életkorú és hátterű gyermekekre jó hatással van és segíti képességeik, személyiségük kibontakozódását – függetlenül az intézmény tárgyi adottságaitól.

Gelencsérné Tamási Márta, zeneterapeuta, zenepedagógus vezetésével

Részletek

Az Információs és Kommunikációs Technológia (IKT) alkalmazásának alternatívái az óvodai nevelés folyamatában, inklúzió és esélyteremtés digitális eszközökkel, az internet lehetőségei, értékei, veszélyei

Digitális képzésünk legfőbb célja, hogy eloszlassuk a kételyeket és fenntartásokat. Való igaz, ezernyi veszély leselkedik gyermekeinkre e hatalmas sebességgel modernizáló világunkban. Megoldást keresünk, választ, kiutat abból a sodrásból, ami minket felnőtteket is elért a technika robbanásszerű változásával. Megváltoztak kommunikációs lehetőségeink, szinte szükségszerűvé vált az okostelefon, nekünk pedagógusoknak is. Manapság már egy-egy óvodai tevékenységre készülve is az interneten keresünk és találunk jó ötleteket. Szembesülünk azzal a ténnyel is, hogy a gyermekek milyen korán találkoznak a digitális eszközökkel, s döbbenten ámulunk azon, hogy valami ösztönszerű hozzáértéssel kezdik birtokba venni használatukat. A képzés során abban kívánunk segítséget nyújtani az új, korszerű információkra nyitott óvodapedagógusoknak, hogy miként emeljék be a jól bevált hagyományos, manuális eszköztárukba a digitális eszközöket, hogyan sajátítsák el azt a módszertant, amivel felfrissíthetik pedagógiai kultúrájukat.

Nagy Ildikó Máriamesterpedagógus óvodapedagógus és tehetségfejlesztő szaktanácsadó & Ujhelyiné Szeverényi Irma, utazó gyógypedagógus vezetésével

Részletek

Egyéni igény szerint képzéseinket kerületi, területi, városi vagy megyei szinten, tetszőleges szerveződésben házhoz visszük legalább 15 fő részvételével.

További információért, kérjük, forduljon Illyés Eszterhez a 0630/331-3216-os telefonszámon vagy az illyes.eszter@gondolkodj.hu címen.

Back to Top ↑

Akkreditált képzések