Immunerősítési tippek közösségbe járó gyerekeknek

Amit gyereknek, felnőttnek egyaránt érdemes megjegyezni: vitamindús étkezés, rendszeres mozgás, megfelelő mennyiségű alvás és nyugodt családi háttér nélkül kár csodában reménykedni. És ami talán a gyerekekre nézve az egyik legfontosabb immunerősítő módszer: ápolni kell a lelket is! Szánjunk időt beszélgetésre, közös játékra, esti mesére. Vitaminokban is válasszuk a természetest, sokkal könnyebben és hatékonyabban beépülnek, mint a szintetikus pirulák.

 

 

  • A természetes immunerősítőkben gazdag értrendben érdemes helyet szorítani a következőknek:  káposzta, csiperkegomba, búzacsíra, grapefruit, spenót, brokkoli, édesburgonya, szeder, áfonya, banán, hagyma, fokhagyma, cékla, sárgarépa, mandula, búzacsíra, zsírszegény joghurt, probiotikumok.
  • Antioxidáns tartalmú teák: hársfa, bodza, csipkebogyó, árvacsalán, zöldtea.
  • Növényi hatóanyagokat tartalmazó készítmények, amelyeket folyamatosan kell adni a hatás fenntartásához: aloe, echinacea, homoktövis, ganoderma gomba, antioxidáns juice-ok.
  • A tengeri sós „orrfürdetés” szintén sokat segíthet esténként.
  • Homeopátiás lehetőség immunerősítésre: ECHINACEA  D4  naponta 2×5 golyó 1 hétig, majd ENGYSTOL tabletta 2×1 naponta 1hétig – váltakozva szedhető. Az influenzás időszakban érdemes heti 1×1 cső Oscillococcinum golyóval kiegészíteni. Érdemes megfontolni az alkati kezelést is.
  • Már van olyan, vérvétel nélkül alkalmazható módszer is, amely hatékonyan teszteli a szervezet védekezőképességét. A mérést érdemes 3-4 havonta elvégezni.

Dr. Rendek Mária
gyermekorvos

2012-09-11T12:10:30+00:00