Az evésről

Nehéz pálya ez az anyaság. Nekünk anyukáknak annyi mindenhez kell értenünk. Tudnunk kell, mit egyen a gyerek, mit játsszon a gyerek, milyen gyógyszert kell beadni, ha fáj a torka. Kell, hogy legyen egy kis pedagógus vénánk és nem baj, ha jók vagyunk koordinálásban, szervezésben is.

Ezek mellett énekelni, rajzolni, szánkót húzni és néha focizni is tudni kell. Amikor kismama voltam, elolvastam az összes gyermekneveléssel kapcsolatos könyvet, amit csak találtam. A barátnőm javasolta, mondván, hogy ha megszületik a kislányom, akkor úgysem lesz rá időm. És milyen igaza lett!

Akkoriban olvastam egy nagyon egyszerű, ám hasznos módszert arra, hogy hogyan étkezzünk egészségesen. Azóta is ezt alkalmazom, sőt már a lányok is eltanulták és értik a lényegét.

A titok nagyon egyszerű: az étkezéseink színesek!

Ha színek szerint állítom össze az étrendünket, biztos, hogy minden fontos tápanyaghoz hozzájut a szervezetünk.

Még mielőtt nagyon tudományos lennék, röviden annyi, hogy ha ma pirosat ettünk (mondjuk töltött paprikát), akkor holnap pl. főzök egy tejszínes tésztát, ami fehér. Egész hétre könnyebb így tervezni. Egy kis zöld, egy kis sárga, valami lila, bordó és már kész is a változatos táplálkozás.

A lányaim rögtön rávágják, ha látnak valami sok színből álló ételt a tányérjukon, a “miért egészséges?” kérdésemre, hogy: “azért, mert színes!” És azt sem kell megmagyaráznom nekik, hogy miért jobb reggelire a barna kenyérből készült sonkás, sajtos, uborkás szendvics, mint a kakaós csiga :-).

Tags: , ,


Fel a tetejére ↑

Közelgő események / programok

Naptár megtekintése